نحوه قیمت گذاری اثر هنری یک هنرمند
تشخیص قیمت اثر هنری در بازار بین المللی
قیمت یک اثر هنری همان ارزش اثر هنری است ؟
هر اثر هنری شامل یک ساختار در خلق است و این بدان معناست که میتوان برای جسم اثر هنری بنا به متریال اثر هنری ( جنس آن ) سبک ، اندازه و … یک مشخصه مالی تهیه نمود.
متاسفانه اکثر هنرمندان و خالقان آثار هنری امروزه به علت ناآگاهی هایی که در زمینه دسترسی به بازارهای جهانی دارند و اجبار استفاده از بازار محدود داخلی ، رانت موجود در بازار معامله گران و دلایل متنوع مالی و اقتصادی موجود در صنعت هنر و جامعه هنرمندان ایران زمین و … در موضوع قیمت گذاری دچار یک توهم و بعضا ناشی گری علمی در حوزه برندینگ و برنچ آثار خود در بازار هستند.
از نظر همراهان ما در هلدینگ هنر ایرانیان به هیچ عنوان نمی شود قیمت اثر هنری و ارزش اثر هنری را در یک قاب و قالب قرار داد و بعضا قیمت فروش نسخه قبلی اثر هنرمند و یا اثر هنری در همان دسته بندی و یا قیمت فروش سبک هنری خاصی در حراجی ها و یا گالری های داخلی را مبنای قیمت اثر هنری دانست.
قطعا ارزش یک اثر هنری که شکل گرفته از توان ، تجربه ، احساسات ، ایده و تخصص و صبر یک خالق هنری است را نمی توان با قیمت گذاری خدشه دار نمود.
تشخیص قیمت اثر هنری ایرانی
هنرمند یا مشتری علاقه مند ، کدام یک مسئول تهیه قیمت نهایی یک اثر هنری هستند :
پاسخ به این موضوع مهم کاملا بستگی به روحیه هنرمند و تیم معرفی کننده آثار ایشان به بازار دارد
و این بدان معنا است که هر مجموعه دار و یا هنرمندی نیازمند یک متخصص ارائه و معرفی کننده خود و آثار خود به بازار مرتبط و احتمالا بالقوه خریدار آثار خود دارد.
تجربه سالهای اخیر در تیم فروش هلدینگ هنر ایرانیان نشان می دهد پاسخ این پرسش صراحتا ” مشتری علاقه مند ” است که در شرایط و مختصات مشخص شده توسط بروکر ( کارشناس فروش ) تصمیم به خرید و ثبت قیمت خرید مینماید که البته مشخصا ایشان هم با تکیه بر اطلاعاتی همچون تاریخچه فعالیت هنرمند ، کیفیت ایده اثر ، متریات اثر ، تعداد تولید و … خواهد بود.
حفظ امنیت اثر هنری
مقاله های کلیشه ای در موضوع قیمت گذاری هنری قابل اعتماد هستند ؟
مشخصا در تعداد بالایی سایت به ظاهر متخصص هنری داخلی نیز از زمان صرف شده در اثر هنری ! ، بسته بندی اثر هنری !! ، قیمت آثار دیگر هنرمندان !!! و … برای قیمت گذاری نهایی توسط هنرمند نام برده شده است که در عمل و در بازار بسیار رقابتی خرید فروش بین المللی متوجه می شویم که به هیچ عنوان با تکیه بر این اطلاعات آفلاین ( غیر قابل رقابت لحظه ای و بدون اتصال به اطلاعات بروز و لحظه ای جهانی ) نمی توان به نتیجه ای صحیح و قابل اعتماد رسید.
پیشنهاد ما قطعا استفاده از اطلاعات صحیح ، بدور از فرصت طلبی است و یکی از بهترین روش ها معتبر سازی اثر هنری ( promote ) و معرفی هنرمند و مجموعه دار هنری در فضای مجازی است به جهت نمایش آثار ایشان و اجازه به مشتریان احتمالی برای ثبت پیشنهاد قیمت و خرید.
قیمت مصوب آثار هنری ، تشخیص قیمت یک اثر هنری
پیشنهاد عملیاتی و قابل دسترس برای تمامی مجموعه داران آثار هنری ، هنرمندان و خالقان آثار هنری
قیمت گذاری عتیقه و اشیائ نفیسه
از زیر ساخت b2b استفاده بفرمایید :
زیر ساخت قابل اعتمادی که برای اتصال شما به مشتریان شما ایجاد و طراحی شده است و نه مخفی سازی اطلاعات و توانایی های شما برای قیمت گذاری در چرخه معیوب و بسته.
خود و آثار خود را در ویترین قرار ندهید :
شما و آثار شما کالا نیستید که در ویترین افراد ، موسسات و سازمان ها بعنوان دارایی و … از شما یاد گردد و خود را محدود نمائید و یا در محیطی غیر حرفه ای نمایش داده شوید.
از زیر ساخت بین المللی استفاده بفرمایید :
فقط به زیرساخت های متصل به بازارهای جهانی در حوزه هنر اعتماد بفرمایید تا با فاصله ای قابل توجه از رانت و روابط محدود داخلی داشته باشید و بدون محدودیت موفق شوید.
بروز باشید :
از زیر ساخت موجود در فضای مجازی و واقعی بین المللی حداکثر استفاده را بفرمایید و روش های متنوع معرفی تخصصی خود و آثار خود را بهره برداری نمائید.
قیمت گذاری صنایع دستی
لازم است بدانید در هلدینگ هنر ایرانیان برای خالقان و مجموعه داران آثار هنری در حال حاضر ( مهر 1401 ) یازده پلتفرم فعال و تخصصی برای
نمایش آثار در نمایشگاه مجازی ، کارشناسی تخصصی آثار ، صدور شناسنامه بین المللی ، انتقال دانش و آموزش مجازی ، خدمات تخصصی و علمی در حوزه nft ، خرید و فروش آثار هنری بدون واسطه در بازارک ، خدمات خاص vip و … در حال بهره برداری است
تشخیص قیمت بین المللی اثر هنری و صنایع دستی
و در آخر قبل از هر اقدامی نسبت به تحقیق و تفحص از تجربه ، نوآوری ، ایده و توانایی تیم بازاریابی و شریک تجاری خود مطلع و آگاه شوید …
با افتخار پاسخگو هستیم …